Szybki dostęp

Rekrutacja 2024/2025

Więcej informacji znajdziesz TU <- kliknij ->

Drodzy Absolwenci!

W 2025 roku przypada 80. rocznica  powstania  I Liceum Ogólnokształcącego im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Kętrzynie. To doniosłe wydarzenie nie tylko dla obecnych pracowników i społeczności uczniowskiej, ale także dla tych, którzy na przestrzeni osiemdziesięciu lat tworzyli niezwykłą historię szkoły, przyczyniając się do jej rozwoju i kształtując jej tradycje. Chcąc podkreślić szczególny charakter jubileuszu, pragniemy wrócić wspomnieniami do przeszłości i wydać publikację upamiętniającą 80 lat funkcjonowania naszej szkoły. W związku z tym zwracamy się z prośbą o udostępnienie Państwa pamiątek, zdjęć z opisem wydarzeń oraz wspomnień związanych z nauką i pracą w „starym ogólniaku”. Materiały prosimy przesyłać na adres: 80lecie@1loketrzyn.pl

Dnia 21 maja klasa 1E wybrała się pociągiem do Trójmiasta. Zwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku, w którym to mogliśmy w ciekawy sposób poznać historię tego związku zawodowego. Pobyt w tym miejscu zmusił nas do głębokich refleksji na temat komunistycznych represji tamtejszych czasów. Mieliśmy również okazję do zobaczenia urokliwej starówki i obejrzenia ciekawego seansu w Gdańsku. W Gdyni ujęły nas piękne widoki znad plaży, a także świetna rozrywka w parku trampolin, podczas której mogliśmy aktywnie spędzić czas. Wieczorną porą wybraliśmy się na spektakl „Skrzypek na dachu” do Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowskiej w Gdyni. Ostatniego dnia – 24 maja mieliśmy okazję pożegnać się z przymorskim miastem, a następnie ze wspaniałymi wspomnieniami wyruszyliśmy w drogę powrotną. Ta podróż pozwoliła nam zdobyć piękne chwile, które będą przez nas długo wspominane.

Dziękujemy naszym opiekunkom – Pani Małgorzacie Fiedorowicz oraz Pani Monice Karanowskiej za wycieczkę.

22 maja klasy 1D1 i 1D2 udały się na wycieczkę do Warszawy. Zwiedziliśmy Łukasiewicz - Centrum Chemii Przemysłowej  i zapoznaliśmy się z tworzeniem leków onkologicznych. Dzięki pięknie przedstawionej historii o pracy w tym miejscu, wielu z nas zaraziło się pasją do chemii i farmacji. Na obiad udaliśmy się do galerii Arkadia. W oczekiwaniu na ostatni punkt wycieczki, czyli spektakl ,,Metro" w Studio Buffo, mimo zmęczenia przeszliśmy malowniczymi ulicami Warszawy, aby zobaczyć gmach Sejmu. Po spacerze chwilkę odetchnęliśmy w parku przy teatrze, a następnie udaliśmy się wprost do sali teatralnej. Spektakl "Metro" chwycił nas za serce. Przedstawiał on  ludzi, którzy pragną grać w teatrze, lecz surowy reżyser nie chce dostrzec w nich tego, co zobaczył pewien mężczyzna poświęcający życie grze na gitarze w metrze. Naszym zachwytom nie było końca. To była bardzo udana wycieczka.

Dnia 19 kwietnia klasy maturalne wraz z panią Małgorzatą Fiodorowicz wybrały się na wycieczkę do Gietrzwałdu, w której programie zawarta była mszą w intencji uczniów, którzy w tym roku zdają egzamin dojrzałości.  Dla każdego z nas była to wyjątkowa okazja by poświęcić długopisy (i nie tylko). W gotyckim sanktuarium usłyszeliśmy kazanie, które miało ukształtować nasze nastawienie w sprawie zbliżających się matur i pełni optymizmu opuściliśmy mała miejscowość z nadzieją, że wyniki naszej nauki oraz tej wycieczki ukażą się w maju.

W zeszły piątek klasy 2f1 i 2a1 udały się wraz z wychowawcami na wycieczkę do Olsztyna. Pierwszym punktem naszej wyprawy było nasze ukochane, kameralne kino Awangarda, w którym obejrzeliśmy interesujący film pt. "Kos” opowiadający wymyśloną historię o Tadeuszu Kościuszce, który wrócił do Polski z Ameryki, by zorganizować powstanie przeciwko Rosji.

Naszym kolejnym przystankiem było Muzeum Warmii i Mazur - zamek w Olsztynie. Wypełniając karty pracy i odpowiadając na pytania odwiedziliśmy kilka wystaw. „Utkana opowieść. Warmiński i Mazurskie tkaniny ludowe” – gdzie dowiedzieliśmy się jak wyrabiano tkaniny, jak je zdobiono oraz jakich używano do tego narzędzi. Kolejną interesująca ekspozycją była wystawa „W damskiej gotowalni. Akcesoria toaletowe z XIX i XX w.”, gdzie nasze panie mogły zobaczyć jak wyglądała bielizna i przybory toaletowe, których używały ich prababki i babki. Dodatkowo odwiedziliśmy wystawę „Wspóistotny. Wizerunek Chrystusa w sztuce”, „Stylowe wnętrza – od baroku do secesji” oraz „Portret holenderski XVII wieku z galerii rodu zu Dohna”. Ekspozycje wywarły na nas duże wrażenie, ale oglądaliśmy je z dużym zainteresowaniem.

Ostatnią atrakcją tego dnia było odwiedzenie miejsca, które wszyscy znamy i kochamy, Teatr im. Stefana Jaracza, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach teatralnych prowadzonych przez pedagożkę teatralną, panią Barbarę Święcicką. Podczas warsztatów odrywaliśmy scenki, w których musieliśmy przenosić się pomiędzy 1910 i 2024 rokiem. Odkrywaliśmy tajemnice starych fotografii pokazujących Jadwigę Mikołajczykównę, Lucjana Rydla - bohaterów Wesela Wyspiańskiego. Dzięki nim podszkoliliśmy naszą kreatywność oraz przełamaliśmy swoje bariery.

Wizyta w Jaraczu zakończyła się fantastycznie, ponieważ mieliśmy okazję obejrzeć “Wesele”. Spektakl zaskoczył nas całkowicie. Trzy różne scenografie, trzy różne style. Co tu dużo mówić – coś wspaniałego. Może nie każdy z nas do końca zrozumiał wszystkie konteksty, ale każda z trzech scen miała swoich fanów. Wielkie brawa do reżysera, Sławomira Narlocha, który zaczarował nas i sprawił, że mieliśmy wrażenie iż w teatrze nie ma ścian, jest tylko przestrzeń. Scenografia i kostiumy – Marta Kodeniec – petarda! Muzyka na żywo, która napisał Jakub Gawlik, a odegrał cudownie zespół na żywo, sprawiła że podczas pierwszych 2 części ciężko było się zdecydować czy skupić się na obrazku czy muzyce. No i uwielbiani przez nas aktorzy, którzy po raz kolejny pokazali, że są mistrzami w swoim zawodzie.

Wycieczka była bardzo fajna i mam nadzieję, że nie była to ostatnia taka wyprawa. Wielkie podziękowania dla naszych opiekunów p. Oliwi Piotrowicz, p. Andrzejowi Lewandowskiemu i p. Jarosławowi Olejnikowi.

„Wycieczka bardzo mi się podobała. Mogliśmy zobaczyć film ,,Kos" i poznać historię zamku w Olsztynie. Obowiązkowo byliśmy w Teatrze Jaracza na warsztatach - które były dla mnie fajnym doświadczeniem i na spektaklu ,,Wesele". Można było się wyluzować oraz dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy. Było super, polecam!” - Monika

Piątek to taki dzień tygodnia, kiedy warto zamiast do szkoły wyruszyć na wędrówkę. Nasza wyprawa była do Olsztyna. Najpierw obejrzeliśmy w Multikinie film „Cudowny chłopak. Biały ptak”, a potem odwiedziliśmy Escape room i cztery pokoje wyzwań: „Napad na bank – dziki zachód”, „Ostatni lodowiec”, Upiór z Alt Allenstein”, „Komnata Czarnego Pana”. Mieliśmy też chwilę na pogaduchy przy posiłku w jednym z popularnych barów szybkiej obsługi ;)

Naszą wycieczkę uznaliśmy jako „ciekawą”, „bardzo git ;)” i „super”, ponieważ:

„były ciekawe zagadki w escape roomie”, „spędziliśmy czas w miłym towarzystwie”, „odpoczęliśmy od rutyny szkolnej”, „film był emocjonalny i ciekawy”, „wycieczka dała okazję do współpracy i wspaniałej integracji z klasą oraz poznania nowych osób”, „ pogłębiła  relacje z rówieśnikami”, „film miał piękne przesłanie, a escape room zapewnił dreszczyk emocji”, „były dobre lody i burger”.

Serdecznie dziękujemy wychowawczyniom p. L. Grabias i p. M. Żołędziowskiej za zorganizowanie wycieczki, a pani A. Jastrzębskiej, że zechciała być naszym opiekunem.