Szybki dostęp

 

W tegorocznej XXI edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej z naszej szkoły wzięło udział 12 zespołów (łącznie 35 osób). Wczoraj zakończył się pierwszy etap gry. Większość naszych ekip wyszło z niego na plusie. Każda drużyna dostała 20000,00 zł, które inwestowała na giełdzie. Inwestycji dokonywało się przez 2 miesiące. Na 160 drużyn z naszego województwa nasi inwestorzy uplasowali się na 2 i 5 miejscu. 2 miejsce zajęła drużyna „Kryptowaluciarzy” (skład: Klaudiusz Celiński i Jakub Grabowski) która osiągnęła zysk w wysokości 3106,00 zł. Na czwartej lokacie uplasowała się drużyna „Masz jakiś pomysł?” (skład: Julita Jackiewicz i Julia Trypucka) generując zysk w wysokości 2459,00 zł. W rankingu ogólnopolskim nasze drużyny uplasowały się tuż za pierwszą setką. Warto dodać, że udział w grze wzięło ponad 6200 drużyn z całego kraju. Kuba „Kryptowaluciarz” Celiński tak podsumował pierwszy etap gry: „Było to dla mnie nowe doświadczenie. Okazało się, że gra na giełdzie nie jest łatwa, ale wraz z nabieraniem doświadczenia da się ją zrozumieć. Jestem zadowolony z wyniku naszej drużyny. Każdy dzień dostarczał dużo emocji. Już od 9 śledziliśmy kursy spółek i reagowaliśmy na zmiany kursów. Czasami działo się to podczas lekcji, za co serdecznie przepraszamy nauczycieli, ale biznes to biznes :). Przed nami 2 etap. Trzymajcie kciuki!”

Kolejny „ekonomiczny” sukces odniosła Kalina Sałyk, która awansowała do etapu okręgowego Olimpiady Przedsiębiorczości. Etap ten odbędzie się już niedługo w murach Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Spytaliśmy Kalinę o wrażenia po pierwszym etapie: „Hejka, nazywam się Kalina i na początku grudnia brałam udział w pierwszym etapie Olimpiady Przedsiębiorczości. Jest to olimpiada, która ułatwia dostanie się na studia ekonomiczne np. do Szkoły Głównej Handlowej. Pierwszy etap polegał na napisaniu testu, który okazał się całkiem trudny, bo zawierał pytania, których się nie spodziewałam. Na szczęście udało mi się przejść do etapu okręgowego, który odbędzie się w marcu na SGH. Myślę, że gdy opanuje materiał mam szansę dostać się do finału i zdobyć indeks na studia.”

Trzymamy kciuki za nasze „ekonomiczne” talenty. Damy znać jak im poszło.

Dumny nauczyciel PP