- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualności
- Odsłony: 144
Przez ostatnie dwa miesiące kolejna grupa naszych uczniów uczestniczyła w warsztatach edukacyjnych prowadzonych przez Ewę Maksymowicz - kętrzyńską społeczniczkę i niestrudzoną ambasadorkę osób niewidomych i niedowidzących.
Pod "czujnym okiem" Pani Ewy i przy pomocy jej magicznych "gadżetów" mogli przekonać się, że osoby niewidome mogą być samodzielne podczas wykonywania codziennych czynności, takich jak: nalewanie wody, parzenie herbaty, robienie zakupów, płacenie w sklepie, gotowanie czy korzystanie z restauracji, kina i teatru.
"Świetne było to spotkanie. Niesamowita jest Pani Ewa ze swoim kolorowym charakterem. Aż kipi chęcią szerzenia pozytywnej energii! W ciekawy sposób przedstawiła nam realia życia osoby niewidomej. Spotkanie bardzo mnie zaintrygowało i zapamiętam je na bardzo długi czas" - Olaf
"Było świetnie! Pani Ewa promieniowała niesamowitą energią. Nauczyła nas wiele o życiu i codzienności osób niewidomych" - Filip
Pani Ewie towarzyszył Pan Dariusz Dobrowolski, o którym sama mówi: "asystent idealny". Pan Darek opowiedział młodzieży o swojej drodze zawodowej: od specjalisty ds. logistyki po pracę asystenta osób z niepełnosprawnościami. Dzięki swojemu doświadczeniu, empatii i wrażliwości dzisiaj Pan Darek pomaga, wspiera, towarzyszy kilkorgu uczestnikom programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn.: "Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej". Dzięki pracy takich ludzi jak Pan Darek, osoby z niepełnosprawnościami mogą być aktywnymi uczestnikami życia społecznego.
W warsztatach uczestniczyli uczniowie klas: 1e, 2b, 2c, 3a, 3c i 3d1 (łącznie127 osób). Zajęcia zostały zrealizowane w ramach działania pn.: "Savoir vivre wobec osób niewidomych i niedowidzących" finansowanego z dotacji Powiatu Kętrzyńskiego w ramach otwartego konkursu ofert.
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualności
- Odsłony: 104






- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualności
- Odsłony: 147
„Na początku bardzo stresowałam się tym projektem” – mówi Karolina. „Przez głowę wciąż przebiegały myśli: Czy damy sobie radę? Jak będą wygadały pierwsze rozmowy? Czy poradzimy sobie z komunikacją? Wszystkie wątpliwości rozwiały się jednak z pierwszym: ,,Good morning”. Otwartość, ciepło i zaciekawienie, jakie mogliśmy odczuć od pierwszego wejścia naszych gości, pokazało mi, że nie mam czym się martwić. Wcześniej nie miałam okazji rozmawiać w języku angielskim przez tak długi czas, więc bałam się, że sobie nie poradzę. Bezpieczna atmosfera, jaką stworzyli uczestnicy, dodała mi odwagi i motywacji do porozumiewania się właśnie w tym języku!”
A Iza dodaje: „Erasmusowa przygoda była dla mnie niesamowitym doświadczeniem. Mogłam zobaczyć nasze miasto, naszą szkołę oczami ludzi, którzy byli tu po raz pierwszy. Dowiedziałam się wielu nowych rzeczy i dostałam wiele wskazówek, które na pewno wykorzystam w przyszłości. Była to świetna okazja do wykorzystania angielskiego w praktyce - zupełnie inaczej niż na lekcjach”.
Julka: „Projekt, w którym miałam szansę uczestniczyć, był pełen wrażeń. Poznałam wiele cudownych młodych ludzi, z którymi miło spędziłam czas. Dzięki temu dowiedziałam się trochę kulturze, jaka panuje w Turcji i o wartościach, jakie są dla Turków ważne, zobaczyłam, jak wygląda życie innych i miałam szanse zawrzeć nowe znajomości. Nigdy nie zapomnę o wspólnie spędzonym czasie i czuję się szczęśliwa, mając okazję uczestniczyć w takim wydarzeniu”.
Antek: „Ogromnie się cieszę z tego projektu. Spotkanie z uczniami z Turcji było o wiele bardziej ekscytujące niż się spodziewałem, pełne wrażeń, uczuć i przeżyć. Sam poczułem się jak na wakacjach i przebywanie w znanych miejscach było znowu niezwykłe. Poznałem też kilka wspaniałych osób ze szkoły, dziękuję za wszystko!
Monika: „Szkoda, że to już koniec. To była przygoda warta zapamiętania. Na początku nie wiedziałam jacy są. Okazali się bardzo sympatycznymi ludźmi. Podczas ich pobytu była dobra zabawa, myślę, że dość dobrze się dogadywaliśmy. Cieszę się, że wzięłam udział w projekcie i poznałam ich. Mam nadzieję, że kiedyś się jeszcze z nimi spotkam”.
Co daje udział w takich projektach? Niewątpliwie wiedzę, doświadczenie, umiejętność prezentacji i komunikowania się. Jest jednak coś, co wydaje się być najcenniejsze: to jest możliwość przebywania z drugim człowiekiem i przyjaźń na całe życie.
„Już podczas pierwszej zabawy uświadomiłam sobie, jak niepotrzebne były wszystkie wahania i stres – dodaje Karolina. „Szybko znaleźliśmy wspólny język i okazało się, że pomimo dzielących nas setek kilometrów mamy wiele wspólnego! Już wiedziałam, że ciężko będzie nam się pożegnać pod koniec tygodnia. Staliśmy się dla siebie nie tyko przyjaciółmi, ale także braćmi i siostrami. Wspólny tydzień minął mi na tyle szybko, że wstając w piątek rano nie byłam świadoma, że to już koniec. Ostanie uściski i rozmowy były niesamowicie wzruszające. Przywiązaliśmy się do siebie tak bardzo, że nie wytrzymaliśmy długo bez kontaktu. Już kilka godzin po zakończeniu projektu zaczęliśmy rozmawiać za pośrednictwem mediów społecznościowych! Nie sądziłam, że można aż tak tęsknić za osobami, z którymi spędziło się tylko pięć dni. Nie wyobrażam sobie nie utrzymywać dalszego kontaktu z moimi nowymi przyjaciółmi. Wspólne zdjęcia i wspomnienia będą umilać nam rozłąkę. Już obiecaliśmy sobie, że następne spotkanie będzie miało miejsce w Adanie! Tego nam życzę :)”
Celem projektu jest podnoszenie jakości nauczania i uczenia się młodzieży szkół średnich poprzez tzw. „job shadowing”, tj. udział w aktywnościach, zajęciach dodatkowych i lekcjach. Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+.
W projekcie uczestniczyli: Monika Pycko 1a1, Antoni Jowsa 1a2, Julita Wiśniewska 1f1, Aleksandra Sochacka 1f1, Izabela Zborowska 1f2, Maja Karanowska 2ae, Wiktor Kocisz 2ae, Kacper Szymański 2ae, Julia Chomontowska 2d, Natalia Deszczyńska 2d, Izabela Ławrywianiec 2d, Karolina Lisowska 2d, Joanna Skakuj 2d, Ksawery Kalinowski – Wanago 3c, , Zuzanna Zabost 3d1, Aleksandra Komor 3d2 i Julia Mazur 3d2.
Ogromne podziękowania dla: rodziców uczestników (za wszystkie ciasta, ciasteczka, pierogi, przekąski, sałatki), nauczycieli i dyrekcji (za otwartość i życzliwość) i P. Magdaleny Donat z Pracowni Magdekor.pl za kreatywny czas, Jednak największe podziękowania należą się Wam, drodzy Uczestnicy! Jesteśmy z E Was dumne!!!
Monika Karanowska, Ewa Tabaka
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualności
- Odsłony: 175
Poniedziałek 17.04.2023r. upłynął nam pod hasłem „integracja”. Razem z naszymi tureckimi kolegami próbowaliśmy nauczyć się swoich imion, co okazało się niemałym wyzwaniem :) Niektóre polskie imiona, jak: Ksawery czy Antek były dla naszych gości niezłym łamańcem językowym. Za to nazwę naszego miasta wymawiają perfekcyjnie.
Udział w projektach edukacyjnych w ramach programu Erasmus+ to dla naszych uczniów ogromna szansa nie tylko na poznanie innej kultury, mentalności czy obyczajów. To też okazja do ćwiczenia się w języku angielskim i rozmawiania o tematach innych niż związanych z egzaminem maturalnym. Podczas takich projektów doskonali się umiejętności prezentacji, przemawiania na forum (i to w obcym dla nas języku) i obsługi programów komputerowych. To naprawdę wiele możliwości i to na wyciągnięcie ręki.
W poniedziałkowe popołudnie opowiadaliśmy naszym gościom o Polsce, naszym regionie i mieście, a po wszystkich aktywnościach szkolnych… kontynuowaliśmy integrację :)
„Pierwszy dzień naszego spotkania uważam za niesamowicie udany! Dzięki zabawom integracyjnym mogliśmy lepiej się poznać i spędzić ze sobą czas w luźnej atmosferze. Krótkie rozmowy oraz wspólne posiłki pozwoliły nam na jeszcze bliższe zapoznanie się. Pierwszy stres oraz zakłopotanie minęły równie szybko, jak się pojawiły! Jestem mile zaskoczona otwartością tureckiej młodzieży i zaciekawieniem nami oraz naszym krajem. Z niecierpliwością czekam na to, co przyniosą kolejne dni!” – Asia.
„Dzisiaj mieliśmy zaszczyt gościć naszych kolegów i koleżanki z Turcji. Na początku bałam się o problemy z komunikacją, ponieważ nie miałam jeszcze okazji sprawdzić moich umiejętności z języka angielskiego poza lekcjami. Jednak moje obawy zniknęły po zapoznaniu się z rówieśnikami. Grupa jest bardzo otwarta, wyrozumiała i przesympatyczna! Od razu złapaliśmy wspólny język i poczułam się komfortowo. Wspaniale przygotowane gry integracyjne pozwoliły zbliżyć się nam do siebie i zdecydowanie rozluźniły atmosferę. Po kilku godzinach czułam, że znam naszych tureckich przyjaciół o wiele dłużej. Cieszę się, że biorę udział w tym projekcie i nie mogę się doczekać następnych dni!” – Karolina.
„Pierwszy dzień z naszymi gośćmi z Turcji był niezwykły Bardzo się cieszyłem, ale jednocześnie stresowałem ich przyjazdem do naszej szkoły. Jednak bez problemu szybko złapaliśmy świetnych kontakt. Zabawy integracyjne ich wciągnęły, a polska pizza bardzo im smakowała. Bardzo się cieszę, że biorę udział w tym projekcie :))” – Wiktor.
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Aktualności
- Odsłony: 178
Strona 1 z 3