Co oznacza bycie „ciałopozytywnym”? Czy inni mają prawo do oceniania naszego wyglądu, figury, wagi? Czy ja mam prawo powiedzieć, że coś mi się we mnie nie podoba?

24 października na warsztatach z Angeliką Kowalewską – psychodietetykiem - rozmawiałyśmy o... sobie. O tym, jak na siebie patrzymy, co pozytywnego w sobie dostrzegamy, na jakie cechy charakteru i wyglądu zwracamy uwagę. Mamy piękne oczy, uśmiech, dłonie. Jesteśmy zabawne, empatyczne, wspierające i otwarte na ludzi. Ale żadna z nas nie powiedziała, że jest zadowolona z tego, jak wygląda.

To, jak postrzegamy siebie, zależy od wielu czynników, m.in.: od tego, co słyszymy od naszych znajomych i przyjaciół, od wizerunku kreowanego w mediach społecznościowych, ale najbardziej od tego, co mówią nam nasi bliscy. Kto z nas ani razu nie usłyszał: "Jedz, bo nie urośniesz", "Za mamusię", "Babci będzie przykro", "Na smuteczek czekoladka", "Jesteś za chuda. Chłopcy lubią krągłości". A potem: "Ale utyłaś!", "Zrób coś ze sobą" "Co, przytyło się?", "Chłopcy nie lubią pulchnych kobiet", "Ale masz krzywe nogi jak matka!"...

Dobrze, że wreszcie znalazłyśmy czas dla siebie. Było pozytywnie i wspierająco, a nawet wzruszająco, choć nie zabrakło rozmów o trudnych doświadczeniach, zajadaniu stresu i nieustających dietach.

Dziewczyny! Kształtujcie swoją świadomość i bądźcie wyrozumiałe dla samych siebie :)

W piątek 21 października gościliśmy w FOX Studio u Roksany i Dariusza Poniatowskich. Oboje z dużą cierpliwością pokazywali nam, na czym polega ich praca i jak za pomocą właściwego oświetlenia (bez fitrów i udziwnień) można sprawić, że na zdjęciach wygląda się jak milion dolarów - wystarczy trafić w ręce dobrego fotografa, który wie, jak pokierować modelem/modelką. Ostatecznie fotografia to sztuka iluzji. Za pomocą odpowiedniego oświetlenia można wydobyć atuty sylwetki i ukryć to, czego pokazywać nie chcemy. Na koniec Roksana pokazała nam, jak można zmienić twarz człowieka i jego sylwetkę za pomocą programów do obróbki zdjęć i że można przy tym przedobrzyć. Zdecydowanie naturalność jest super. Efekty pracy Roksany i Darka zobaczycie wkrótce.

Rodzince FOX Studio serdecznie dziękujemy. Oziemu - futrzanemu pupilowi Roksany i Darka - życzymy dużo zdrówka.

Warsztaty odbyły się w ramach projektu finansowanego ze środków Europejskiego Korpusu Solidarności.

Hej, z tej strony TAKE IT EASY! Ostatnio byliśmy dość cicho, a to wszystko przez siłę oddziaływania naszego projektu: odstresowywaliśmy się przy polecanych przez Was filmach i muzyce :)

19-ego maja nasz projekt oficjalnie się zakończył - Wielki Finał Olimpiady „Zwolnieni z Teorii” za nami! Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w Uroczystej Gali zorganizowanej na terenie słynnego Toru Wyścigów Konnych Służewiec. Byliśmy pod wrażeniem organizacji i rozmachu tego eventu, który odbył się pod honorowym patronatem Ministra Rozwoju i Technologii. Mieliśmy możliwość zapoznania się z projektami, które zdobyły największą ilość punktów, uczestniczenia w atrakcjach przygotowanych przez sponsorów oraz wypróbowania molekularnej lemoniady. Była przepyszna, musicie jej kiedyś spróbować ;)

W całej Polsce projekty realizowało ponad dwa i pół tysiąca osób, a wśród nich my Dowiedzieliśmy się także, że dzięki projektowi nasza szkoła zdobyła 11. miejsce w województwie, za co bardzo dziękujemy wszystkim i każdemu z osobna :) Po Wielkim Finale czekała nas kolejna atrakcja, czyli afterparty. Spotkanie to miało na celu integrację realizatorów projektów z całej Polski. Wybawiliśmy się jak jeszcze nigdy ;)  Nasz entuzjazm i energię dodatkowo podkręciły lody w McDonald's :)

Nie żałujemy ani jednej chwili spędzonej w Warszawie i zachęcamy wszystkich do udziału w tej olimpiadzie. Naprawdę warto! Do napisania następnym razem!

Kalina, Łucja, Amelka, Amelka i Dominik

 P.s.: Zajęliśmy 247 miejsce na 1954 zrealizowane projekty. Chyba całkiem nieźle :)

Ostatnią sobotę, tj. 12.02.2022r. nasza grupa realizująca projekt "Twój głos ma moc" spędziła na szczegółowym planowaniu swojej kampanii społecznej. Chwilami było bardzo ciężko... Okazało się, że to naprawdę mega skomplikowane pod względem logistycznym zadanie. Trzeba przewidzieć, ile osób może wziąć udział w naszej kampanii, do ilu osób możemy dotrzeć poprzez posty w mediach społecznościowych i zastanowić się, czy znajdziemy przestrzeń dla naszych działań oraz kto z dorosłych (nauczycieli/nauczycielek/polityków, radnych, dyrektorów/rodziców) może nas wesprzeć w naszych pomysłach?

Po długich dyskusjach poprzedzonych wtorkowo – wieczornym spotkaniem na Zoomie, udało się wybrać konkretne działania, które, zdaniem młodzieży, warto by zrealizować, aby wesprzeć osoby doświadczające braku akceptacji i presji ze strony rówieśników/rodziców/szkoły. Wypatrujcie piątków, piąteczków, piątuniów i żabek z niespodzianką - szczegóły wkrótce.

A gdyby ktoś/ktosia chciał wesprzeć młodych ludzi w ich działaniach, tak jak p. Marta Kragiel - dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kętrzynie, dajcie znać.

Asia, Julka, Amelka, Paulina, Weronika, Natalia, Julia, Iza, Kinga, Julia, Maja, Ada, Aleksandra, Wiktoria, Nina i Kornelia czekają - głowy mają pełne pomysłów, mnóstwo energii i zapał do działania.

P.s.: Dziękujemy Paniom: Małgorzacie Niedźwieckiej, Annie Wachnik, Dominice Skrzypczyńskiej i Bożenie Wójcik – Wasilewskiej oraz Panu Andrzejowi Lewandowskiemu za wtorkowe konsultacje. Wszystkim, którzy podzielili się z nami swoimi uwagami i sugestiami przy sensingu – stokrotne dzięki. Liczymy na Waszą pomoc :)

W ramach projektu "Twój głos ma moc" uczymy się projektowania kampanii społecznej metodą DESIGN THINKING. Co to takiego? Ujmując rzecz najprościej, design thinking jest metodą rozwiązywania problemów w sposób twórczy. Opiera się na określonym schemacie postępowania - pięciu etapach, których celem jest kreacja nieoczywistych i użytecznych rozwiązań: empatia, definiowanie problemu, generowanie pomysłów, prototypowanie i testowanie.

Nasza grupa przeszła już przez najtrudniejsze etapy. Zdefiniowaliśmy problem, nad którym chcemy pracować: "PRESJA I BRAK AKCEPTACJI W SZKOŁACH". Określiliśmy już przyczyny problemu i wskazaliśmy grupę odbiorców. Za nami wywiady z osobami doświadczającymi problemu oraz z osobami sojuszniczymi.

Stworzyliśmy też „mapę doświadczeń”, która pokazuje, co nas zaskoczyło podczas realizacji tego zadania, co udało nam się osiągnąć i na jakie niespodzianki się natknęliśmy. Dwudniowe warsztaty zakończyliśmy, tworząc trzy prototypy kampanii. Jesteśmy ogromnie ciekawi wrażeń i opinii odbiorców naszych pomysłów.

Uczestnicy: Natalia Deszczyńska, Paulina Powierża, Julia Trypucka, Julia Ułasewicz, Iza Ławrywianiec, Maja Karanowska, Aleksandra Mańkowska, Ada Podlaszuk, Wiktoria Sławecka, Weronika Szukis, Julka Chomontowska, Amelka Ochocimska, Asia Skakuj, Nina Gembal, Kinga Polakowska i Kornelia Żach.