Szybki dostęp

Rekrutacja 2024/2025

Drodzy Absolwenci!

W 2025 roku przypada 80. rocznica  powstania  I Liceum Ogólnokształcącego im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Kętrzynie. To doniosłe wydarzenie nie tylko dla obecnych pracowników i społeczności uczniowskiej, ale także dla tych, którzy na przestrzeni osiemdziesięciu lat tworzyli niezwykłą historię szkoły, przyczyniając się do jej rozwoju i kształtując jej tradycje. Chcąc podkreślić szczególny charakter jubileuszu, pragniemy wrócić wspomnieniami do przeszłości i wydać publikację upamiętniającą 80 lat funkcjonowania naszej szkoły. W związku z tym zwracamy się z prośbą o udostępnienie Państwa pamiątek, zdjęć z opisem wydarzeń oraz wspomnień związanych z nauką i pracą w „starym ogólniaku”. Materiały prosimy przesyłać na adres: 80lecie@1loketrzyn.pl

W zeszły piątek klasy 2f1 i 2a1 udały się wraz z wychowawcami na wycieczkę do Olsztyna. Pierwszym punktem naszej wyprawy było nasze ukochane, kameralne kino Awangarda, w którym obejrzeliśmy interesujący film pt. "Kos” opowiadający wymyśloną historię o Tadeuszu Kościuszce, który wrócił do Polski z Ameryki, by zorganizować powstanie przeciwko Rosji.

Naszym kolejnym przystankiem było Muzeum Warmii i Mazur - zamek w Olsztynie. Wypełniając karty pracy i odpowiadając na pytania odwiedziliśmy kilka wystaw. „Utkana opowieść. Warmiński i Mazurskie tkaniny ludowe” – gdzie dowiedzieliśmy się jak wyrabiano tkaniny, jak je zdobiono oraz jakich używano do tego narzędzi. Kolejną interesująca ekspozycją była wystawa „W damskiej gotowalni. Akcesoria toaletowe z XIX i XX w.”, gdzie nasze panie mogły zobaczyć jak wyglądała bielizna i przybory toaletowe, których używały ich prababki i babki. Dodatkowo odwiedziliśmy wystawę „Wspóistotny. Wizerunek Chrystusa w sztuce”, „Stylowe wnętrza – od baroku do secesji” oraz „Portret holenderski XVII wieku z galerii rodu zu Dohna”. Ekspozycje wywarły na nas duże wrażenie, ale oglądaliśmy je z dużym zainteresowaniem.

Ostatnią atrakcją tego dnia było odwiedzenie miejsca, które wszyscy znamy i kochamy, Teatr im. Stefana Jaracza, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach teatralnych prowadzonych przez pedagożkę teatralną, panią Barbarę Święcicką. Podczas warsztatów odrywaliśmy scenki, w których musieliśmy przenosić się pomiędzy 1910 i 2024 rokiem. Odkrywaliśmy tajemnice starych fotografii pokazujących Jadwigę Mikołajczykównę, Lucjana Rydla - bohaterów Wesela Wyspiańskiego. Dzięki nim podszkoliliśmy naszą kreatywność oraz przełamaliśmy swoje bariery.

Wizyta w Jaraczu zakończyła się fantastycznie, ponieważ mieliśmy okazję obejrzeć “Wesele”. Spektakl zaskoczył nas całkowicie. Trzy różne scenografie, trzy różne style. Co tu dużo mówić – coś wspaniałego. Może nie każdy z nas do końca zrozumiał wszystkie konteksty, ale każda z trzech scen miała swoich fanów. Wielkie brawa do reżysera, Sławomira Narlocha, który zaczarował nas i sprawił, że mieliśmy wrażenie iż w teatrze nie ma ścian, jest tylko przestrzeń. Scenografia i kostiumy – Marta Kodeniec – petarda! Muzyka na żywo, która napisał Jakub Gawlik, a odegrał cudownie zespół na żywo, sprawiła że podczas pierwszych 2 części ciężko było się zdecydować czy skupić się na obrazku czy muzyce. No i uwielbiani przez nas aktorzy, którzy po raz kolejny pokazali, że są mistrzami w swoim zawodzie.

Wycieczka była bardzo fajna i mam nadzieję, że nie była to ostatnia taka wyprawa. Wielkie podziękowania dla naszych opiekunów p. Oliwi Piotrowicz, p. Andrzejowi Lewandowskiemu i p. Jarosławowi Olejnikowi.

„Wycieczka bardzo mi się podobała. Mogliśmy zobaczyć film ,,Kos" i poznać historię zamku w Olsztynie. Obowiązkowo byliśmy w Teatrze Jaracza na warsztatach - które były dla mnie fajnym doświadczeniem i na spektaklu ,,Wesele". Można było się wyluzować oraz dowiedzieć wiele ciekawych rzeczy. Było super, polecam!” - Monika

Piątek to taki dzień tygodnia, kiedy warto zamiast do szkoły wyruszyć na wędrówkę. Nasza wyprawa była do Olsztyna. Najpierw obejrzeliśmy w Multikinie film „Cudowny chłopak. Biały ptak”, a potem odwiedziliśmy Escape room i cztery pokoje wyzwań: „Napad na bank – dziki zachód”, „Ostatni lodowiec”, Upiór z Alt Allenstein”, „Komnata Czarnego Pana”. Mieliśmy też chwilę na pogaduchy przy posiłku w jednym z popularnych barów szybkiej obsługi ;)

Naszą wycieczkę uznaliśmy jako „ciekawą”, „bardzo git ;)” i „super”, ponieważ:

„były ciekawe zagadki w escape roomie”, „spędziliśmy czas w miłym towarzystwie”, „odpoczęliśmy od rutyny szkolnej”, „film był emocjonalny i ciekawy”, „wycieczka dała okazję do współpracy i wspaniałej integracji z klasą oraz poznania nowych osób”, „ pogłębiła  relacje z rówieśnikami”, „film miał piękne przesłanie, a escape room zapewnił dreszczyk emocji”, „były dobre lody i burger”.

Serdecznie dziękujemy wychowawczyniom p. L. Grabias i p. M. Żołędziowskiej za zorganizowanie wycieczki, a pani A. Jastrzębskiej, że zechciała być naszym opiekunem.

Klasa 1f i 2c

15 stycznia wraz z naszym wychowawcą panem Robertem Puczelem oraz z panem Sylwestrem Gaciochem pojechaliśmy do Kwiedziny. Nasz wyjazd rozpoczęliśmy od kuligu po zaśnieżonym lesie. Opady śniegu sprzyjały klimatowi naszej podróży. Nie zabrakło przystanków na bitwy na śnieżki, w której każdy chętnie brał udział. Po dotarciu na zajazd ogrzaliśmy się przy ognisku i zjedliśmy kiełbaski oraz pianki. Mieliśmy okazję pójść na zimowy spacer i nacieszyć się styczniową aurą. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni, a przede wszystkim cali i zdrowi. Ta wycieczka zostanie w naszej pamięci na długo.

Grudniowa środa to dobry dzień, by opuścić mury szkoły i wybrać się na pieszą wycieczkę po Kętrzynie. Najpierw dotarliśmy do zakładu pracy MST, który mieści się na terenie Signify, choć jest to odrębna firma. Zwiedziliśmy dwie hale produkcyjne, gdzie mogliśmy zobaczyć proces tworzenia stateczników elektromagnetycznych, o których opowiadał nam pan Mariusz oraz modułów LED, które pokazywała nam pani Joanna. Produkty tej firmy służą doświetleniu m.in. lotnisk i stadionów. Podobno dzięki tej wizycie zrealizowaliśmy część planu szkolnego doradztwa zawodowego 😉 Po godzinie nasze drogi zawiodły wszystkich na lodowisko przy jeziorku, gdzie spędziliśmy całą kolejną godzinę. Mieliśmy sporo frajdy. Od 12:00 równie dobrze bawiliśmy się grając w kręgle, aż do godziny 14:00. Była również pizza. Ten dzień z całą pewnością możemy uznać za udany.

klasa 1f

źródło: https://teatr.olsztyn.pl/milosc-czysta-u-kapieli-morskich

W miniony piątek, 24 listopada, klasa 2D oraz dwoje uczniów z klas 2A1 i 2F2, pod opieką wychowawcy klasy 2D p. Dariusza Cudziło oraz p. Jarosława Gresika wzięło udział w wycieczce do Olsztyna. W programie wyjazdu przewidziano przede wszystkim wizytę w kinie studyjnym Awangarda na filmie „Mój piękny syn” oraz spektakl w teatrze im Stefana Jaracza pod tytułem „Miłość czysta u kąpieli morskich” wyreżyserowany na podstawie ostatniego dramatu Cypriana Kamila Norwida pod tym samym tytułem. Obie pozycje, chociaż bardzo różne co do problematyki i czasu, łączyła więź miłości i odpowiedzialności za drugiego człowieka. Polecamy, warto zobaczyć!